Mgr. Alena Hybnerová

ředitelka školy
„Život nám nabízí různé cesty, důležité je využít nabídku a kráčet po nich vpřed.“

Do základní školy v Kařezu jsem nastoupila v roce 2016. V současné době vyučuji informatiku, vlastivědu, angličtinu, pracovní činnost, výtvarnou a hudební výchovu.

Absolvovala jsem obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK se specializací dramatická výchova. Svoji specializaci dramatická výchova vnímám jako možnou cestu ve výchově a vzdělávání a ráda ji zapojuji výuky. Dramatická výchova je totiž především o možnosti hry v roli, o prožitku, o sdílení. Z mého hlediska je pro žáky zajímavější popovídat si s Bruncvíkem, vytvořit živý obraz věštící Libuše, vyzkoušet si rozhodování v roli Edvarda Beneše nebo při hře na babu jen tak „mimochodem“ zjistit, jaké strany proti sobě stály v první světové válce.

Přesto, že jsem prvních 17 let svého profesního života strávila ve zcela jiném oboru, ve svém volném čase jsem se vždy práci s dětmi věnovala. A to zejména jako vedoucí skautského oddílu a táborová vedoucí. Během mateřské dovolené jsem pracovala jako vychovatelka v družině ZŠ Kařez.

Mé původní povolání mi na palubách ČSA, umožnilo poznávat různé kouty naší krásné planety a také jednat s lidmi různých názorů, vyznání a charakterů. Jsem ráda, že v současné době tyto zkušenosti mohu využít při výuce svých žáků.

V současné době vyhledávám vzdělávací kurzy, které mne mohou posunout v mém profesním životě, jako například kurz Čtením a psaním ke kritickému myšlení. V předchozích letech jsem také absolvovala kurzy pro rozvoj informatického myšlení, které mi pomohly implementovat současné trendy do výuky Informatiky. Díky těmto kurzům jsem také nápomocná svým kolegyním v zapojování digitálních technologií do výuky. Absolvovala jsem také kurzy pro rozvoj matematické, čtenářské i digitální gramotnosti a také kurz Metoda konceptuálního učení Grunnlaget.

Jsem maminkou dvou dětí. Ve volném čase ráda cestuji, čtu, chodím do lesa. Hovořím anglicky, německy a rusky.

Rekonstrukce budovy školy s podporou subjektů

Skip to content