Úkoly do 6. 4.
Vážení rodiče, milí žáci,
chtěli bychom poděkovat všem, kteří se věnujete s Vašimi dětmi úkolům. Děkujeme za Vaši trpělivost, kterou s nimi máte. Víme, že to není lehké. Moc Vás prosíme, dohlédněte, aby děti (3. – 5. ročník) pečlivě značily čísla cvičení – stránka/cvičení, která nám posílají. Také prosíme, posílejte nám vypracované úkoly, když je děti udělají! Není nic horšího, než když najdeme chyby, které dítě udělalo před týdnem a je nutné tyto chyby odnaučit. Žák dávno netuší, co v zadaném cvičení dělal, a proč to dělal. V horším případě se může stát, že se mu naučená chyba táhne do dalších cvičení, žák si ji zafixuje a těžko se to pak odnaučuje. Ty úkoly, které dostaneme o víkendu budeme komentovat v pondělí.
Děkuji všem žákům 3. – 5. ročníku, kteří jste mi zaslali fotky, jak šijete roušky nebo jak pomáháte doma. Milí žáci, prosím, pomáhejte rodičům i nadále. Na fotky se můžete podívat v galerii.
Tento týden zadávám opět jeden dobrovolný úkol pro 3. – 5. ročník. Potěšilo by mne, kdybyste vy, co na to máte podmínky a materiál zkusili vyrobit geoboard. Místo dřevěných kolíčků můžete samozřejmě použít hřebíčky. Geoboardy jsou výbornou pomůckou pro výuku geometrie a ve škole by se nám velmi hodily.
Přeji Vám všem klidný týden.
Za celý kolektiv
Alena Hybnerová
5. ročník
MAT
109/12, 15, 16, 18, 20 a jedna slovní úloha dle vlastního výběru.
Povrch krychle
Připravte si nůžky, tužku, čtverečkovaný papír a podívejte se na následující video. Přečíst si můžete také červený text a cvičení 1 na str. 110. Na čtverečkovaný papír nakreslete co nejvíc různých sítí krychle (oblečků pro krychli) a vypočítejte obsah povrchu krychle z videa. Podle návodu ve videu nebo v učebnici vypočítejte obsah krychle o hraně 5cm.
111/3, 5, 6 a jedna slovní úloha dle vlastního výběru
112/10, 13, 17, 21 – první, třetí a šestý příklad, slovní úloha 16
Čtverečkovaný papír je k vytištění zde.
ČJ
učebnice cv. 117/3, 118/10 a, b, c, 119/12
AJ
procvičovat na CD
PŘ
přečíst kapitolu 22 a 23
4. ročník
MAT
108/4, 9 – seřadit a postupně přečíst nahlas rodičům
108/7 – 3 příklady, 10, 13 – je dobré si to malovat
109/16 – 20, 21 – 4 příklady
Zaokrouhlování na tisíce najdete zde:
111/přečíst rámeček, 3, 4, 6 – 3 příklady
112/ přečíst rámeček, 8, 10, 11 – 2 příklady, 12 – 3 příklady
ČJ
učebnice 116//6, 119/16 nezapomeň u sloves v přítomném a budoucím čase píšeme í, 121/22, 129/19, 135/13
PŘ
opakovat
AJ
whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek v obvyklé časy, ve středu 1. 4. kvíz na socrative mezi 10:00 – 11:00
3. ročník
MAT
109/12, 14 – 3 sloupečky, 19 – 3 sloupečky, 17
110/21,23
112/celá strana
ČJ
učebnice 98/25,26 a 27, 102/14, 103/18
PRV
str. 38 a 39
AJ
whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek v obvyklý čas, ve středu 1. 4. mezi 11:00 – 12:00 procvičování na socrative
2. ročník
Matematika
str. 1 – 3 + opakovat řady násobků 2, 3, 4 (začínáme vždy 0- např. 0, 2, 4, 6, 8 …)
Český jazyk učebnice
str. 91/12 – na fólii
93/13 – napsat do sešitu
93/14 – na fólii, do sešitu napsat 5 libovolných vět
93/15 – nejprve ústně, 3 souvětí napsat do sešitu (nezapomenout napsat čárku před spojkou, před spojkou „a“ nebude)
Opakovat abecedu
ČJ PS
str. 19 + 20
Čítanka
hlasité čtení str. 83 – 87
Písanka
str. 17 + 18
Prvouka
str. 47
1. ročník
Matematika: str. 31 (3. díl) + str. 1 – 3 (4. díl)
Slabikář
str. 76 – 79 + z každé strany poskládat 5 slov z písmenek
Písanka
str. 1 – 5
Prvouka
str. 52