Úkoly do 18. 5.

Vážení rodiče,

na webu v sekci zš – informace je krátká zpráva ohledně znovuotevření školy od 25. 5.

Prosíme též ty, kteří tak dosud neučinili, aby vyplnili tento dotazník. Pokud tak neučiníte do 15. 5., nebo nám nedáte vědět jiným způsobem, budeme předpokládat, že s docházkou Vašeho dítěte do ZŠ do konce školního roku nepočítáte!

Za celý kolektiv

Alena Hybnerová

5. ročník
MAT

Prosím o účast na online kurzu zlomků. Pro ty, kterým nepřišel email, je zde odkaz na online učebnici. V první lekci je kraťoučké video pana učitele Chrobáka. Úlohy si zkuste malovat. Když nebudete vědět co s tím, kontakt na sebe všichni máte. Dřív, než se budete ptát rodičů, zeptejte se spolužáka. Můžete i přes skupinu Kařezáci, jste tam, milí žáci, téměř všichni. Pokud budete potřebovat poradit, samozřejmě můžete volat i mně. 🙂

Předpokládám, že většina z vás se nakonec první a druhou lekcí minulého týdne prokousala. Tento týden tedy prosím o třetí a čtvrtou lekci.

K tomu přidávám tyto úlohy v učebnici:

Video na sčítání zlomků se stejným jmenovatelem. Video stačí shlédnout do času 2:20. Potom následuje převedení zlomku do základního tvaru. To ještě rozhodně nepotřebujete znát. Nicméně, kdo chce, podívat se může.

128/4, 5

Video k odčítání zlomků se stejným jmenovatelem. Opět stačí vidět první dvě minuty. Převedení zlomku na základní tvar je jednoduché, ale je to učivo 6. ročníku. Kdo se chcete dívat dál, můžete. 🙂

128/7

129/9, 11, 13, 14

130/17, 19, 21, 22

 

ČJ
PS str. 48, cv. 9, str. 36, cv. 1 a 2, str. 33, cv. 7 – vyber si jeden výraz (přídavné a podstatné jméno rodu mužského životného) a vyskloňuj do sešitu v jednotném i množném čísle, str. 32, cv. 5
AJ

procvičujte na www.projectonlinepractice.com každý týden jednu lekci – už lekce 5

přečíst kapitolu 33 vyzkoušej aspoň jeden popsaný pokus a vyfoť ho (místo válečků použij pastelky, místo siloměru jen odhaduj), použij předměty, na které stačíš, dbej na svou bezpečnost a přečti si kapitolu 34
pokud jste udělali pozorování klíčení semen, postup dál najdete u 4. ročníku
VL

Přečtěte si příběh Báry. Web je z doby, kdy jí bylo 15 let a byla jen o trochu starší než vy. Bára kreslí i maluje krásné obrázky a vše jen pusou. Proto si taky říká Pusopiska. Její obrázky najdete zde.

Podívejte se i na příběh Honzy Hotovce, který je od narození postižen mozkovou obrnou, kvůli které většinu svého života tráví na invalidním vozíku, a kvůli které i špatně mluví. U videa je i článek s dalšími podrobnostmi z Honzova života, který si můžete přečíst. Je ale už poměrně složitý a dlouhý.

Vaším úkolem je:

  1. přečíst si článek o Báře a shlédnout video o Honzovi.
  2. nakreslit obrázek pusou nebo nohou (nebo oběma způsoby).
  3. na dvě hodiny si strčit ruku, kterou píšete, do kapsy nebo přivázat k tělu a všechno dělat jen druhou rukou. A fakt se nepočítá, když při tom budete dvě hodiny sedět u televize ;-).
  4. poslat fotku při kreslení případně fotku svého díla.
  5. napsat, jaké to bylo, když jste všechno museli dělat jen „druhou“ rukou. Pište ve větách!

 

4. ročník
MAT

Prosím o účast na online kurzu zlomků. Pro ty, kterým nepřišel email, je zde odkaz na online učebnici. V první lekci je kraťoučké video pana učitele Chrobáka. Úlohy si zkuste malovat. Když nebudete vědět co s tím, kontakt na sebe všichni máte. Dřív, než se budete ptát rodičů, zeptejte se spolužáka. Můžete i přes skupinu Kařezáci, jste tam, milí žáci, téměř všichni. Pokud budete potřebovat poradit, samozřejmě můžete volat i mně. 🙂

Předpokládám, že většina z vás se nakonec první a druhou lekcí minulého týdne prokousala. Tento týden tedy prosím o třetí a čtvrtou lekci.

K tomu přidávám tyto úlohy v učebnici:

126/1 – na fólii, 2 – NEPOČÍTAT – popřemýšlet a napsat odpovědi na a – g. Stačí stručně, někdy i dvěma slovy. Když nebudete chtít psát, řekněte si to doma s rodiči nebo mi zavolejte, uděláme to spolu :-).

126/4 – 1., 2. a 4. příklad

126/5 – 2 příklady

127/ 7, 9, 11; dobrovolníci mohou zkusit 10 – Nápověda: představte si, že na levé a pravé straně příkladu je miska vah. Misky musí být stále vyrovnané! Co by se s tím dalo dělat? Klidně zkuste třeba jen jeden nebo dva příklady ;-).

128/14, 15, dobrovolně nechávám 13 – pouze vymyslet otázku a k ní příklad. Bez zápisu!

ČJ
PS str. 46, cv. 3, str. 44, cv. 11 – jen doplň i/y, str. 37,cv. 3 – fakta jsou vědecky podložená tvrzení, názor je to, co si někdo jen myslí, ale neví, jestli je to pravda (nápověda str. 142 nahoře v učebnici), str. 26, cv. 10, str. 22, cv. 3 (připomeň si na str. 103 v učebnici, jaké koncovky píšeme v přísudku v minulém čase s podmětem v množném čísle a přeříkej všechna vyjmenovaná slova)
pozorování jarní přírody – jaké stromy a keře  kvetou blízko Tvého domova? Vyfoť nebo namaluj obrázek
v dobrovolném pokusu zapisuj, co každý den vyroste a kolikátý den začne rostlina kvést
 vždy za týden pošli vyfocenou rostlinu a zápisy pozorování spolu s úkoly z českého jazyka
VL

Přečtěte si příběh Báry. Web je z doby, kdy jí bylo 15 let a byla jen o trochu starší než vy. Bára kreslí i maluje krásné obrázky a vše jen pusou. Proto si taky říká Pusopiska. Její obrázky najdete zde.

Podívejte se i na příběh Honzy Hotovce, který je od narození postižen mozkovou obrnou, kvůli které většinu svého života tráví na invalidním vozíku, a kvůli které i špatně mluví. U videa je i článek s dalšími podrobnostmi z Honzova života, který si můžete přečíst. Je ale už poměrně složitý a dlouhý.

Vaším úkolem je:

  1. přečíst si článek o Báře a shlédnout video o Honzovi.
  2. nakreslit obrázek pusou nebo nohou (nebo oběma způsoby).
  3. na dvě hodiny si strčit ruku, kterou píšete, do kapsy nebo přivázat k tělu a všechno dělat jen druhou rukou. A fakt se nepočítá, když při tom budete dvě hodiny sedět u televize ;-).
  4. poslat svoji fotku při kreslení případně fotku svého díla.
  5. napsat, jaké to bylo, když jste všechno museli dělat jen „druhou“ rukou. Pište ve větách!
AJ

whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek

3. ročník
MAT

stránky 130 – 134

ČJ
PS str. 26, , str. 28
PRV
uč. str. 52 a 53, PS str. 44 a 45
AJ

whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek

2. ročník
Matematika

str. 16 + 17

Český jazyk

Učebnice str. 101/7 na fólii

101/8 napsat věty do sešitu + zvířata seřadit podle abecedy (podle pořadí očíslujte nad slovo)

101/9 ústně

v úvodním textu na str. 100 vyhledat tučně zvýrazněná slova, vypsat je do sešitu a barevně zakroužkovat poslední písmeno, přečíst si rámeček na str. 101

PS str. 26

Čítanka

str. 101 – 102 hlasité čtení

Písanka

str. 30 + 31

Prvouka

str. 56

 

1. ročník
Matematika: 

str. 15 + 16

Slabikář

str. 100 – 102

Písanka

str. 25 – 26

Prvouka

str. 58 + 59

 

Rekonstrukce budovy školy s podporou subjektů

Skip to content