Úkoly do 18. 5.
Vážení rodiče,
na webu v sekci zš – informace je krátká zpráva ohledně znovuotevření školy od 25. 5.
Prosíme též ty, kteří tak dosud neučinili, aby vyplnili tento dotazník. Pokud tak neučiníte do 15. 5., nebo nám nedáte vědět jiným způsobem, budeme předpokládat, že s docházkou Vašeho dítěte do ZŠ do konce školního roku nepočítáte!
Za celý kolektiv
Alena Hybnerová
5. ročník
MAT
Prosím o účast na online kurzu zlomků. Pro ty, kterým nepřišel email, je zde odkaz na online učebnici. V první lekci je kraťoučké video pana učitele Chrobáka. Úlohy si zkuste malovat. Když nebudete vědět co s tím, kontakt na sebe všichni máte. Dřív, než se budete ptát rodičů, zeptejte se spolužáka. Můžete i přes skupinu Kařezáci, jste tam, milí žáci, téměř všichni. Pokud budete potřebovat poradit, samozřejmě můžete volat i mně. 🙂
Předpokládám, že většina z vás se nakonec první a druhou lekcí minulého týdne prokousala. Tento týden tedy prosím o třetí a čtvrtou lekci.
K tomu přidávám tyto úlohy v učebnici:
Video na sčítání zlomků se stejným jmenovatelem. Video stačí shlédnout do času 2:20. Potom následuje převedení zlomku do základního tvaru. To ještě rozhodně nepotřebujete znát. Nicméně, kdo chce, podívat se může.
128/4, 5
Video k odčítání zlomků se stejným jmenovatelem. Opět stačí vidět první dvě minuty. Převedení zlomku na základní tvar je jednoduché, ale je to učivo 6. ročníku. Kdo se chcete dívat dál, můžete. 🙂
128/7
129/9, 11, 13, 14
130/17, 19, 21, 22
ČJ
AJ
procvičujte na www.projectonlinepractice.com každý týden jednu lekci – už lekce 5
PŘ
VL
Přečtěte si příběh Báry. Web je z doby, kdy jí bylo 15 let a byla jen o trochu starší než vy. Bára kreslí i maluje krásné obrázky a vše jen pusou. Proto si taky říká Pusopiska. Její obrázky najdete zde.
Podívejte se i na příběh Honzy Hotovce, který je od narození postižen mozkovou obrnou, kvůli které většinu svého života tráví na invalidním vozíku, a kvůli které i špatně mluví. U videa je i článek s dalšími podrobnostmi z Honzova života, který si můžete přečíst. Je ale už poměrně složitý a dlouhý.
Vaším úkolem je:
- přečíst si článek o Báře a shlédnout video o Honzovi.
- nakreslit obrázek pusou nebo nohou (nebo oběma způsoby).
- na dvě hodiny si strčit ruku, kterou píšete, do kapsy nebo přivázat k tělu a všechno dělat jen druhou rukou. A fakt se nepočítá, když při tom budete dvě hodiny sedět u televize ;-).
- poslat fotku při kreslení případně fotku svého díla.
- napsat, jaké to bylo, když jste všechno museli dělat jen „druhou“ rukou. Pište ve větách!
4. ročník
MAT
Prosím o účast na online kurzu zlomků. Pro ty, kterým nepřišel email, je zde odkaz na online učebnici. V první lekci je kraťoučké video pana učitele Chrobáka. Úlohy si zkuste malovat. Když nebudete vědět co s tím, kontakt na sebe všichni máte. Dřív, než se budete ptát rodičů, zeptejte se spolužáka. Můžete i přes skupinu Kařezáci, jste tam, milí žáci, téměř všichni. Pokud budete potřebovat poradit, samozřejmě můžete volat i mně. 🙂
Předpokládám, že většina z vás se nakonec první a druhou lekcí minulého týdne prokousala. Tento týden tedy prosím o třetí a čtvrtou lekci.
K tomu přidávám tyto úlohy v učebnici:
126/1 – na fólii, 2 – NEPOČÍTAT – popřemýšlet a napsat odpovědi na a – g. Stačí stručně, někdy i dvěma slovy. Když nebudete chtít psát, řekněte si to doma s rodiči nebo mi zavolejte, uděláme to spolu :-).
126/4 – 1., 2. a 4. příklad
126/5 – 2 příklady
127/ 7, 9, 11; dobrovolníci mohou zkusit 10 – Nápověda: představte si, že na levé a pravé straně příkladu je miska vah. Misky musí být stále vyrovnané! Co by se s tím dalo dělat? Klidně zkuste třeba jen jeden nebo dva příklady ;-).
128/14, 15, dobrovolně nechávám 13 – pouze vymyslet otázku a k ní příklad. Bez zápisu!
ČJ
PŘ
VL
Přečtěte si příběh Báry. Web je z doby, kdy jí bylo 15 let a byla jen o trochu starší než vy. Bára kreslí i maluje krásné obrázky a vše jen pusou. Proto si taky říká Pusopiska. Její obrázky najdete zde.
Podívejte se i na příběh Honzy Hotovce, který je od narození postižen mozkovou obrnou, kvůli které většinu svého života tráví na invalidním vozíku, a kvůli které i špatně mluví. U videa je i článek s dalšími podrobnostmi z Honzova života, který si můžete přečíst. Je ale už poměrně složitý a dlouhý.
Vaším úkolem je:
- přečíst si článek o Báře a shlédnout video o Honzovi.
- nakreslit obrázek pusou nebo nohou (nebo oběma způsoby).
- na dvě hodiny si strčit ruku, kterou píšete, do kapsy nebo přivázat k tělu a všechno dělat jen druhou rukou. A fakt se nepočítá, když při tom budete dvě hodiny sedět u televize ;-).
- poslat svoji fotku při kreslení případně fotku svého díla.
- napsat, jaké to bylo, když jste všechno museli dělat jen „druhou“ rukou. Pište ve větách!
AJ
whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek
3. ročník
MAT
stránky 130 – 134
ČJ
PRV
AJ
whatsapp videohovor v úterý a ve čtvrtek
2. ročník
Matematika
str. 16 + 17
Český jazyk
Učebnice str. 101/7 na fólii
101/8 napsat věty do sešitu + zvířata seřadit podle abecedy (podle pořadí očíslujte nad slovo)
101/9 ústně
v úvodním textu na str. 100 vyhledat tučně zvýrazněná slova, vypsat je do sešitu a barevně zakroužkovat poslední písmeno, přečíst si rámeček na str. 101
PS str. 26
Čítanka
str. 101 – 102 hlasité čtení
Písanka
str. 30 + 31
Prvouka
str. 56
1. ročník
Matematika:
str. 15 + 16
Slabikář
str. 100 – 102
Písanka
str. 25 – 26
Prvouka
str. 58 + 59