Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Úkoly do 11. 5.

Vážení rodiče, milí žáci,

v nejbližší době Vás budeme informovat o dalším postupu ohledně otevření školy.

Za celý kolektiv s přáním pevného zdraví

Alena Hybnerová

 

5. ročník
Prosím, někteří z vás mi ještě neposlali zpátky okomentovaný spolužákův recept! Taktéž připomínám kvíz k vlajce na socrative.
MAT

Pro plné porozumění problematice zlomků prosím o účast na kurzu sestaveném prof. Hejným, který začíná 4. 5. Pro registraci stačí vyplnit vstupní test. I proto dávám tento týden méně úkolů, protože mi účast v tomto kurzu přijde důležitá. Kurz je koncipován pro žáky 4. – 9. tříd, nemohu posoudit, do kdy je to pro prvostupňové žáky „stravitelné“. Ale, proč to alespoň nezkusit.

126/28, 29 – napište odpověď, 30, 31, 35 plus jedna slovní úloha dle vlastního výběru.

127/1 – 4 postup, jak narýsujete šestiúhelník je na odkazu. Sjeďte na animaci, která je až dole na stránce.

 

ČJ
PS str. 41, cv. 3, str. 38, cv. 6 a 7, str. 35, cv. 11 – vyber si jeden výraz (přídavné a podstatné jméno, např. ztrouchnivělý trám) a vyskloňuj do sešitu v jednotném i množném čísle
AJ

Aj procvičujte na www.projectonlinepractice.com každý týden jednu lekci – už lekce 4

přečíst kapitolu 32 a 33 vyzkoušej aspoň jeden popsaný pokus a vyfoť ho (místo válečků použij pastelky, místo siloměru jen odhaduj), použij předměty, na které stačíš, dbej na svou bezpečnost
pokud jste udělali pozorování klíčení semen, postup dál najdete u 4. ročníku
VL

Československé perutě v RAF

8. 5. slavíme 75. výročí od konce Druhé světové války. Na tento den připravila Česká televize bohatý vzpomínkový program. Zaujaly mne dva pořady, na které byste se mohli podívat přesto, že nejsou původně určeny pro děti. Oba se týkají českých mužů, kteří během války bojovali v řadách britského Královského letectva. Zde byly vytvořeny dokonce čtyři ryze československé perutě. Proti nacismu ve Velké Británii bojovalo přibližně 2500 Čechoslováků. Mnoho z nich položilo svůj život. Mnoho z nich pak strávilo další část života v komunistickém vězení.

První z pořadů je pro ranní ptáčata, protože začíná už v 8:00 na ČT2. Je o Františku Fajtlovi, který o své službě v RAF napsal několik zajímavých knížek.

Druhý z dokumentů začíná ve 12:45 také na ČT2 a jmenuje se Nebe nad Evropou a popisuje neuvěřitelné osudy celkem tří českých letců.

Dokumenty jsem bohužel sama neviděla, ale předpokládám, že budou zajímavě natočené. Pokud se na žádný z nich nebudete moct podívat, zkuste zjistit nějaké jiné informace o našich letcích bojujících v Británii.

Ať použijete jakýkoliv zdroj, zpracujte téma způsobem, jako jste pracovali na projektech o koronaviru nebo o Strausbergově mostu (pět vět, plakát, zajímavé informace, kresba,…). Prosím, neopisujte složité věty, pište jen to, čemu sami rozumíte, nebo třeba použijte informace od rodičů.

Těším se na vaše dílka :-).

4. ročník
Prosím, někteří z vás mi ještě neposlali zpátky okomentovaný spolužákův recept! Taktéž připomínám kvíz k vlajce na socrative.
MAT

Pro plné porozumění problematice zlomků prosím o účast na kurzu sestaveném prof. Hejným, který začíná 4. 5. Pro registraci stačí vyplnit vstupní test. I proto dávám tento týden méně úkolů, protože mi účast v tomto kurzu přijde důležitá. Kurz je koncipován pro žáky 4. – 9. tříd, nemohu posoudit, do kdy je to pro prvostupňové žáky „stravitelné“. Ale, proč to alespoň nezkusit.

124/1 – 4. To, u čeho je „R“ – psáno modře nechávám na dobrovolnosti, stačí ústně. U 4 vypočítejte poslední 3 příklady.

125/5 – vyplnit tabulku – stačí vyfotit fólii, 6 – prohlédnout diagram, ústně odpovědět na modré i červené otázky, 7 – do sešitu

ČJ
PS str. 48, cv. 5, str. 48, cv. 4 – u druhé šipky vypiš jen číslovky, str. 38,cv. 5, str. 28cv. 3 (připomeň si na str. 103 v učebnici, jaké koncovky píšeme v přísudku v minulém čase s podmětem v množném čísle)
pozorování jarní přírody
dobrovolný úkol s pomocí rodičů- pozorování klíčení semen

Až Ti vyrostou 4 zelené listy, nasyp do misky zeminu tak, aby stonek s listy nebyly zasypané, mírně zalévej a nech misku ležet na teplém světlém místě zapisuj, co každý den vyroste a kolikátý den začne rostlina kvést vždy za týden pošli vyfocenou rostlinu a zápisy pozorování spolu s úkoly z českého jazyka

VL

Československé perutě v RAF

8. 5. slavíme 75. výročí od konce Druhé světové války. Na tento den připravila Česká televize bohatý vzpomínkový program. Zaujaly mne dva pořady, na které byste se mohli podívat přesto, že nejsou původně určeny pro děti. Oba se týkají českých mužů, kteří během války bojovali v řadách britského Královského letectva. Zde byly vytvořeny dokonce čtyři ryze československé perutě. Proti nacismu ve Velké Británii bojovalo přibližně 2500 Čechoslováků. Mnoho z nich položilo svůj život. Mnoho z nich pak strávilo další část života v komunistickém vězení.

První z pořadů je pro ranní ptáčata, protože začíná už v 8:00 na ČT2. Je o Františku Fajtlovi, který o své službě v RAF napsal několik zajímavých knížek.

Druhý z dokumentů začíná ve 12:45 také na ČT2 a jmenuje se Nebe nad Evropou a popisuje neuvěřitelné osudy celkem tří českých letců.

Dokumenty jsem bohužel sama neviděla, ale předpokládám, že budou zajímavě natočené. Pokud se na žádný z nich nebudete moct podívat, zkuste zjistit nějaké jiné informace o našich letcích bojujících v Británii.

Ať použijete jakýkoliv zdroj, zpracujte téma způsobem, jako jste pracovali na projektech o koronaviru nebo o Strausbergově mostu (pět vět, plakát, zajímavé informace, kresba,…). Prosím, neopisujte složité věty, pište jen to, čemu sami rozumíte, nebo třeba použijte informace od rodičů.

Těším se na vaše dílka :-).

AJ

whatsapp videohovor v úterý

3. ročník
MAT

stránky 126 – 129

ČJ
PS str. 36, cv. 6, str. 27

PRV uč. str. 50 a 51, PS str. 42 a 43

AJ

whatsapp videohovor v úterý

2. ročník
Matematika

str. 14 + 15 (str. 13 vynechat)

Český jazyk

Učebnice str. 99/14 na fólii

99/15 jen ústně

str. 100- přečíst úvodní text

100/1, 2 ústně

100/3 napsat do sešitu (je to 6 slov, dvojhláska ou musí být v jedné slabice, jinak se nejedná o dvojhlásku- možná tam takové jedno slovo objevíte :-))

100/6 napsat 3 věty do sešitu

PS str. 25

Čítanka

str. 99 – 100 hlasité čtení

Písanka

str. 28 + 29

Prvouka

str. 55

 

1. ročník
Matematika: 

str. 13 + 14

Slabikář

str. 96 – 99

Písanka

str. 21 – 24

Prvouka

str. 57